×
امام جمعه چمران خواستار حمایت از کارگران و استخدام نیروهای بومی در شرکتهای پتروشیمی شد

امام جمعه چمران خواستار حمایت از کارگران و استخدام نیروهای بومی در شرکتهای پتروشیمی شد

به گزارش ماهشهر نیوز،حجت‌الاسلام عارف ابراهیمی امام‌جمعه شهر چمران در خطبه های نماز جمعه این هفته‌ که در مسجد جامع امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، روز جهانی کار و کارگر تبریک‌ گفت و اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «مَن‌ ظَلَمَ‌ اَجیراً اَجرَهُ اَحبَطَ اللهُ عَمَلَهُ وَ حَرَّمَ عَلَیهِ ریحَ الجَنَّه؛ اگر کسی به یک کارگری ظلم بکند، در مورد اجرت او و دستمزد او ظلم بکند، همه‌ی اعمال خیر او از بین می‌رود و نابود می‌شود»؛ ظلم به کارگر فقط دستمزد ندادن نیست بلکه اقدام نکردن در زمینه بیمه، بهداشت، آموزش، ابتکار، مهارت‌افزایی، سلامت خانوادگی و امنیت شغلی نیز ظلم به کارگران است.

وی به موضوع مهم اشتغال جوانان اشاره کرد و گفت: متأسفانه هزار نفر در منطقه ای که بزرگ ترین شرکت های پتروشیمی‌را دارد، بیکار هستند. این حق مردم و جوانان بندرماهشهر نیست که بیکار و‌ شاهد استخدام نیر‌وهای غیر بومی باشند.

امام جمعه چمران تصریح کرد: مدیران عامل باید نسبت به استخدام های خارج از ضوابط و عدم توجه به نیروهای بومی، پاسخ دهند و دست از چنین اقداماتی بر دارند. همچنین از جامعه کارگری و دولتمردان می‌خواهیم نسبت به این موضوع سکوت نکنند و از جوانان این منطقه حمایت کنند.

وی روز معلم و سالروز شهادت شهید مطهری‌را گرامی داشت و بیان کرد: شهید مطهری، نه یک فرد بلکه یک مکتب، یک گفتمان و یک جریان بود که می‌توانست و می‌تواند برای خواص و نخبگان فکری جبهه انقلاب، یک الگو و اسوه باشد. هم امام راحل عظیم‌شأن (ره) و هم رهبر حکیم انقلاب، یکی از اصلی‌ترین‌ترین ویژگی‌های شخصیتی شهید مطهری را «بصیرت» دانسته‌اند. چون بصیرت (به معنای قدرت شناخت و تشخیص پدیده‌های سیاسی اجتماعی، توانمندی در تحلیل صحیح آن پدیده‌ها و موضع‌گیری درست و اقدام بهنگام در مواجهه با آن به نفع جبهه حق) نیاز مُبرم و همیشگی ملت انقلابی ایران است، به همین نسبت، تخلّق به الگوی شخصیت بصیرت‌مدار شهید مطهری نیز برای جامعه ما اهمیت پیدا می‌کند.

حاج آقا ابراهیمی از همه معلمان شهر چمران، شهرک بعثت و روستاهای جراحی که تلاش وافری در جهت تعلیم و تربیت دانش آموزان انجام میدهند، تقدیر و تشکر‌کرد و عنوان داشت: حقیقتا معلمان مظلوم و معیشت آنان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.‌بعضا شاهد هستیم‌که معلمان با وضعیت معیشتی سختی زندگی‌می‌کنند به طوری که حتی توان اجاره یک منزل را ندارند.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم در شهر چمران، عدم نظارت‌و ارزیابی صحیح بر روی معلمان مدارس‌خصوصی است که این موضوع موجب شکایت بسیار خانواده نسبت به کیفیت تدریس و بعضا عدم توجه به امور دینی و مذهبی است، بر این اساس درخواست داریم که مسئولان آموزشی نسبت به کیفیت تدریس معلمان و امور دینی، اعتقادی و سیاسی توجه داشتند باشند و ارزیابی ها را تقویت کنند‌.

امام جمعه چمران در پایان هفته سلامت و روز شورا را گرامی داشت.

 

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *